Finanse & Prawo

Share |
2011-08-03

Prezentacja raportu pt. "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2011."

Jak liczna jest grupa Polaków, których stać na dobra luksusowe? Jak często sięgają oni po towary z najwyższej półki? Jakie modele luksusowych samochodów najczęściej można spotkać na polskich drogach? Jak kształtuje się rynek prywatnych jachtów, samolotów i helikopterów? Czy Polacy inwestują w sztukę i antyki?

Już we wtorek,  9 sierpnia  br. w warszawskim salonie Ferrari przy ulicy Nowy Świat 6/12 firma doradcza KPMG zaprasza na spotkanie prasowe połączone z dyskusją panelową prezentującą wyniki najnowszego raportu KPMG pt. "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2011"

W latach 2005-2010 polski rynek luksusowych dóbr konsumpcyjnych wzrósł realnie o 50%, zajmując tym samym czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu. Do 2010 roku, kiedy to po raz pierwszy firma doradcza KPMG przygotowała badanie na temat rynku dóbr luksusowych, rynek dóbr luksusowych w Polsce nie był przedmiotem szczegółowych i całościowych analiz pod kątem jego wielkości, różnorodności, perspektyw rozwoju oraz zachowań nabywczych konsumentów.

Pogłębiając temat w 2011 roku, pragniemy zaprezentować najnowszą analizę KPMG pt.: „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2011”, która nie tylko opisuje obecność marek premium w Polsce, analizuje rynek samochodów luksusowych, jachtów, prywatnych samolotów i helikopterów, ale także podejmuje temat luksusowych dóbr konsumpcyjnych, dzieł sztuki i antyków.

Raport opisuje m.in.:

- wielkość i perspektywy rynku dóbr luksusowych,

- obecność luksusowych marek w Polsce,

- samochody luksusowe,

- przemysł jachtowy,

- rynek prywatnych samolotów i helikopterów,

- dzieła sztuki i antyki oraz

- luksusowe dobra konsumpcyjne.

Moderatorami dyskusji będą współautorzy raportu: Andrzej Marczak, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego KPMG i Tomasz Wiśniewski, Partner w Dziale Doradztwa Finansowego KPMG.

Wśród panelistów zasiądą:


- Jan Borowski – Prezes JB Investments i Aero Club,
- Dante Cinque – Dyrektor Generalny Ferrari Polska,
- Jakub Kokoszka – Wiceprezes Domu Aukcyjnego Abbey House,
- Francis Lapp – Prezes Sunreef Yachts,
- Joanna Przetakiewicz – Twórca i Dyrektor Kreatywny marki La Mania,
- Jędrzej Wittchen – Pomysłodawca i właściciel marki Wittchen.
 

Poniżej szczegółowy program raportu:

1.    Wstęp

2.    Najważniejsze wnioski

3.    Wielkość i perspektywy rynku dóbr luksusowych w Polsce

3.1. Wielkość rynku

3.2. Liczba bogatych i zamożnych Polaków oraz ich dochód

4.    Obecność marek luksusowych w Polsce

5.    Samochody luksusowe

5.1. Polska na tle Europy

5.2. Sytuacja na rynku samochodów luksusowych w Polsce w 2010 roku

5.3. Najpopularniejsze modele samochodów luksusowych w Polsce

6.    Jachty

6.1. Przemysł jachtowy w Polsce

6.2. Czym pływają Polacy?

7.    Prywatne samoloty i helikoptery

7.1. Ogólne informacje o rynku

7.2  Ile maszyn lata w Polsce?

7.3. Rynek samolotów ultralekkich w Polsce?

7.4. Informacje o ruchu General Aviation w głównych portach lotniczych

7.5. Sprzedaż samolotów i helikopterów w Polsce

7.6. Wynajem samolotów i helikopterów w Polsce

7.7. Latać każdy może...

8.    Luksusowe dobra konsumpcyjne

8.1. Sprzedaż luksusowych dóbr konsumpcyjnych w Polsce

8.2. Luksusowa biżuteria i zegarki

8.3. Przyszłość rynku luksusowych dóbr konsumpcyjnych

9.    Dzieła sztuki i antyki

9.1. Światowy rynek sztuki i antyków

9.2. Rynek sztuki i antyków w Polsce

9.3. Sztuka i antyki na aukcjach w Polsce

 

Liczba miejsc na konferencję ograniczona, obowiązuje  rejestracja >>