Share |

PANDORA

PANDORA przedstawia niezapomniane chwile naszego życia w postaci ręcznie robionej biżuterii najwyższej jakości, noszonej przez kobiety na całym świecie

OPIS FIRMY

Para złotników – Winnie i Per Enevoldsen założyli pierwszy sklep PANDORA w 1982 roku w Kopenhadze. Wtedy powstała baza unikalnego designu - wyjątkowo kobiecego i ponadczasowego.

Z upływem czasu PANDORY zmieniła się w międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego wyroby sprzedawane są w 22 krajach, a z każdym rokiem pojawiają się PANDORA w kolejnym miejscu. Dziś PANDORA sprzedawana jest w ponad 8000 sklepów na całym świecie.

Biżuteria na każdą okazję

Kluczowym elementem wielkiego sukcesu PANDORY jest kultowa bransoletka z zawieszkami w srebrze, złocie, z kamieniami szlachetnymi i półszlachetnymi, które mogą być w dowolny sposób komponowane. Ten koncept dał klientkom na całym świecie unikalną szansę stworzenia osobistego symbolu najważniejszych chwil w życiu. Wiele z zawieszek może być także używanych jako elementy wisiorków i naszyjników. Ale PANDORA to także szeroki wybór pierścionków, kolczyków i naszyjników z nawyższej jakości srebra, 14 i 18-karatowego złota oraz kamieni takich jak diament, topaz, szafir, akwamaryn itp.

Każdy element jest wykonany ręcznie, aby spełnić wymogi jakości PANDORY.

PANDORA wprowadziła na rynek także wyjątkową kolekcję kolczyków – Mix&Match – składającą się z pojedynczych elementów, które mogą być składane w najróżniejsze połączenia, zależne od wyobraźni i preferencji właścicielki.

 
Ponadczasowy styl

The PANDORA designers Lisbeth Larsen and Lone Rønnow Frandsen. Dziś Lisbeth Enø Larsen (urodzona w 1956r) i Lone Frandsen (urodzona w 1961) tworzą zespół projektantek, które stoją za niepowtarzalnym stylem wzornictwa PANDORA i są autorkami wielu klasycznych już projektów marki.

Lone Frandsen dołączyła do firmy w 1987 roku a Lisbeth Enø Larsen w roku 1996. Ich kreatywna współpraca owocuje niezmiernie kobiecym designem, który w uniwersalny sposób dopasowuje się do różnych stylów. Obydwie projektantki podkreślają rolę prostoty i funkcjonalności skandynawskiego designu, jako głównego źródła inspiracji w ich codziennej pracy. Ich celem jest stworzenie biżuterii o ponadczasowym wyglądzie, która może być noszona przez kobiety samodzielnie, ale też z innymi projektami. Każdy z wyrobów musi też spełniać standardy najwyższej jakości rękodzieła.

Elegancki i zróżnicowany design PANDORY wyraża marzenia kobiet o biżuterii i znalazł uznanie najbardziej prestiżowych magazynów kobiecych na świecie, m.in. ELLE, Harper’s Bazaar Glamour.

Aby być na bieżąco z wszystkimi nowościami, wydarzeniami i promocjami PANDORY wystarczy dołączyć do Klubu PANDORY na stronie internetowej.


Historia marki PANDORA

W 1982 roku Per Enevoldsen razem z żoną otworzyli w dzielnicy Nørrebrogade w Kopenhadze sklep jubilerski, który z biegiem lat przekształcił się w markę PANDORA. Para często podróżowała do Tajlandii w poszukiwaniu biżuterii do importu. Razem ze wzrostem popytu na oferowane przez nich wyroby, firma postanowiła zmienić swój profil na działalność sprzedaży hurtowej.

Po kilku bardzo dobrych latach takiej działalności, firma całkowicie zakończyła sprzedaż detaliczną i przeniosła swoją siedzibę. Winnie i Per, po kilku kolejnych latach działalności hurtowej, zdecydowali się otworzyć własną fabrykę w Tajlandii. W ten sposób mogli uzyskać pełną kontrolę nad projektami. Głównym projektantem została Lone Frandsen, a celem firmy stało się stworzenie wyjątkowej marki biżuterii. W 1996 roku, do firmy dołączyła Lisbeth Larsen, jubiler i projektantka, która razem z Lone odegrała kluczową rolę w określeniu stylu marki PANDORA.

W 1999 roku PANDORA wprowadziła na rynek duński bransoletkę z zawieszkami, która stała się niezwykle popularna. Klienci docenili koncept projektów, dzięki czemu firma PANDORA rozwijała się razem ze wzrostem popytu na jej produkty. Duże zainteresowanie biżuterią marki PANDORA na rynkach zagranicznych sprawiło, że firma rozwijała obecność międzynarodową, a dziś obecna jest w 18 krajach. W ciągu 15 lat dwuosobowa działalność rozwinęła się do rozmiarów firmy zatrudniającej ekipę 50 osób z siedzibą w Kopenhadze oraz tysiąc pracowników w fabryce PANDORA Productions w Tajlandii.